; Samma nätter väntar alla

Ikväll började jag lyssna på Markus Krunegård igen. Tiden backade ungefär tre månader. Jag var tillbaka med kravallstaketet i bröstkorgen och Herr Krunegård ett par meter framför mig. Med mina fina vänner vid sidan och såpbubblor i luften. 
    
Pratar med en vän. Och undrar varför utseendet är så himla viktigt nu för tiden. Att det dominerar vissa människors liv. Det är så fruktansvärt synd eftersom att det inte ens är en del av ens personlighet. Man kan inte göra nåt åt hur man ser ut. Man kan fylla ansiktet med botox eller täcka det med flera kilo smink, men man kommer ändå alltid se ut som man gör. 
    Man slösar så mycket energi på att tänka på hur man ser ut, på hur andra ser ut, på hur andra ser på en ...
    Jag kan inte säga att jag är särskilt bra på det där. Jag tänker också alldeles för mycket på hur jag ser ut. Det gör nog alla. 
 
Ett dåligt beteende kan man ändra. 
    Utseendet går inte att ändra. 
    Varför lägger vi så mycket energi på en sådan oväsentlig sak?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0