; Your heart's a mess, you won't admit to it/it makes no sense


Lyssnade på Gotye hela kvällen/halva natten igår. Det var väldigt fint. Bronte gick i mina öron tills melodierna inte försvann ur hjärnan på mig. Nynnade fortfarande på den när jag lade mig ner i sängen och släckte lampan. Det brukar bli så med nya låtar och artister jag hittar.

Idag ska jag försöka kanske plugga lite? Jag skulle nog behöva det. Har precis fått reda på att jag har E i naturkunskap. Det var inte så överdrivet bra, med tanke på att jag gick ut med MVG i alla naturkunskapsämnen i nian.. Men nian var en annan tid. Allt var lite annorlunda då.
   På något sätt är jag glad över att jag bara får E i naturkunskap. Det visar att jag inte är en hjärndöd zombie som bara sitter och pluggar hela tiden, på autopilot. Gud vad jag är trött på att plugga. Jag pluggade nog sönder mig i nian, tror jag. Lika bra det. För det är så jävla tråkigt.
   Synd att alla andra ska vara så satsiga så man blir påmind om hur man själv var förut.

Sen åker jag hem till min vän.
   Imorgon ska jag städa. Hela huset. Min bror tar ju faktiskt studenten om lite mindre än tre veckor. Sedan kommer han förhoppningsvis åka till Skottland, och det tycker jag är ganska häftigt. Att han vågar göra det. Jag skulle aldrig våga göra det.
   Om han nu lyckas med det (vilket jag hoppas, för hans skull) så kommer jag flytta in i hans rum hemma hos mormor i stan (och då hoppas jag ju såklart att han kommer in för min egen skull också). Det ska bli så himla skönt. Så skönt att komma härifrån, känna att man börjar ta lite mer ansvar för sig själv men även bara det faktum att komma närmre stan. 10 minuter från stationen. En ganska stor förändring.

Jag sa till mig själv att jag skulle plugga nu, men jag ska ta och försöka läsa klart Harry Potter and the order of the phoenix istället.
   För det är mycket roligare.
   Jag älskar Harry Potter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0