; Got my head into the iceage/what am I gonna be when I grow up? What am I gonna be?

Jag vet att detta har jag redan skrivit en gång på den här bloggen men jag tycker att dessa quotes är så fina att jag måste få skriva dem igen. Kommer ihåg att jag och min vän satt uppe hela natten en gång och lyssnade på Broder daniel och läste ur boken och jag bara hittade en massa fina saker som jag ville skriva här på bloggen. Så då fick det bli så.
    Det måste verkligen göras om för det var otroligt fint.

"Att hyra in Broder Daniel för en kväll var som att hyra in en rivningsfirma.."

"Han ser inte riktigt sann ut. Slarvigt sminkad runt ögonen och rejäla svarta streck på ögonbrynen. Och verkar väldigt ung. Det pratas mycket om dessa Broder Daniel i Göteborg. Så länge de har denna psykoblickssångare behöver de inte ge ut några skivor, de behöver inte ens hålla på med musik."

"Det finns ungefär lika många historier om hur gruppen valde skivkontrakt som det finns medlemmar gruppen."

"Alla var as som skulle försöka lura oss." - Henrik

"Jag har ibland ett behov av att flippa ur som jag inte tror att andra har." - Henrik

"Vad ska jag med en banan till?" - Henrik

"Vi var alltid nakna på den tiden. När vi drack var det alltid någon eller några som tog av sig alla kläderna." - Johan

"Min värsta mardröm var att vi skulle falla in i det stereotypa - Broder Daniel skulle göra vad som helst för att undvika det." - Henrik

"En kompis gick förbi, skakade på huvudet och sa åt bandmedlemmarna att de borde 'skjuta den döende hästen'."

"Den spelningen, som alltid ansågs vara en katastrof, var samtidigt vår finest hour. Trots att vi var så nerdekade var vi alla på samma låga nivå. Ingen var sämst. Där var vi på sätt och vis mer jämbördiga än någonsin annars." - Pop-Lars.

"Jag hörde på hans röst att någon hade dött, redan innan han hade sagt det. Det är märkligt hur man kan känna sådana saker utan att det ens yttras i ord. Allt han sade var 'Anders' och sedan frågade jag om han var död. Och det var han." - Håkan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0