; Du hade mig vid sans-serif/vansinnigt söt och sött vansinnig


Så blev det kväll igen.
Och jag läser fortfarande Mattis texter om och om och om och om igen.
De fastnar och varje gång hittar jag något nytt som jag fastnar vid. Som små krokar, utplacerade på väl valda ställen, som rycker tag i en när man drar förbi och tvingar en att stanna, att läsa raden en gång till, och det är då man upptäcker just hur underbart vackert det är.

"Jag har funderat på att sluta andas
ägna min tid och energi åt något helt annat
Gräva mig långsamt ner i ett personformat hålrum;
För om ruset är livets höjd måste jag vara sex fot under jord"

"Satt på kontor, på klubbar, på café
träffade fler och fler.
De sa: "Vad roligt att du alltid ler"
men de fattade aldrig meningen med det"

"För att känna att jag kan förändra måste jag förstöra, förstår du?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0