; Bara ikväll kan vi ta det som skämt, kan vi kyssas igen (men bara ikväll)


Fyller rummet med Yersinia denna söndag.
   Efter att ha tillbringat mer än en vecka hemma känner jag inte av så mycket ångest och jag är faktiskt glad över att få återvända till skolan imorgon. Imorgon är även Dagen. Den Dagen. Den Dagen jag har väntat på, som många fler än jag har väntat på, ganska länge. Den Dagen vi har vetat ska komma, men ingen av oss har riktigt vetat när. Vi bara vetat, att Den Dagen ska komma. Och nu är Den Dagen här.
   Är min förväntningar höga? - Bara lite..

Min Harry Potter-bok är snart utläst och ska snart ta itu med nästa. Läser istället för att tänka, istället för att göra något annat. Läser istället för att prata, läser istället för att leva. Det är en bra lösning. 
   Det är något otroligt fint och lugnande över att läsa. Man måste koncentrera sig på boken så att man inte försvinner in i andra tankar och tappar bort sig, och då försvinner man samtidigt från den yttre världen. Så blir det för mig i alla fall, jag vet inte hur det blir för alla andra. Jag har svårt att hålla mig kvar vid verkligheten när jag läser. Om jag fortfarande lägger märke till allt runt omkring mig så läser jag inte på riktigt, då tar jag inte in boken på riktigt. Allt måste försvinna för att jag ska kunna läsa ordentligt.
    Jag förstår inte hur folk kan säga att det är tråkigt att läsa. Det är som att se på en film, bara att det krävs lite mer energi.

På tal om allt detta tänker jag nu ta upp min bok och fortsätta där jag slutade med den senast.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0